צה"ל משנה כיוון: "התשובה להתפרעויות – תקיפות בעומק עזה"

קובי פינקלר No Comments on צה"ל משנה כיוון: "התשובה להתפרעויות – תקיפות בעומק עזה"

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אומר כי מבחינת צה"ל המשוואה משתנה: במענה להפגנות, צה"ל תוקף ויתקוף בעומק רצועת עזה | מוקדם יותר הנחה אלוף פיקוד הדרום את המפקדים בשטח: "ירי חי לעבר מחבלים שחוצים את הגדר"

אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אומר בתדרוך לכתבים כי החל מהשעה 10 בבוקר מתרחש אירוע חסר תקדים סביב רצועת עזה וזהו המספר הגבוהה ביותר שנספר עד כה. מדובר בכארבעים אלף מפירי סדר ומבחינת החמאס זו אי הצלחה שכן הוא קיווה למספרים הרבה יותר גבוהים וכי יתכן שבשל כך, רמת האירועים גבוהה הרבה יותר מבעבר.

מנליס אומר כי "עד רגע זה לא היתה פריצה של הגדר ובשל נסיונות לפגוע בגדר ובמתקנים ביטחוניים צה"ל תוקף בדקות האחרונות באמצעות מטוסי קרב מחנה אימונים של החמאס בחמישה מוקדים בג'אבליה".

בנוסף, אומר מנליס: "לצה"ל אין כוונה לאשר את המשך הפעילות על הגדר ואם היא תימשך צה"ל יפעל בעומק רצועת עזה" אומר תא"ל מנליס.

חמאס קיוו להגיע ל-100,000 צועדים עד השעה 16:00 בצהריים. חמאס לא הצליח להניע את מספר המתפרעים לו ציפה וזו כנראה הסיבה שהוא גורם להסלמה רבה בהפגנות, בין היתר באמצעות ניסיונות להפעלת מטעני חבלה.

עד כה נהרגו 37 מתפרעים וכ-1,697 מחבלים נפצעו.

חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (9)

מוקדם יותר נמסר בתום הערכת מצב כי בצבא מעריכים שהאירוע בעזה רק בתחילתו וכי האירועים המשמעותיים עוד לפנינו.

מניתוח האירועים עולה כי בשלב הזה ההפגנות, הן עם יותר נשים וילדים, יש הרבה יותר מפגינים מכל ימי שישי האחרונים ולראשונה יש אירועי פח"ע משמעותיים, כולל נסיון שהיה לפני כשעתיים כשכוח צה"ל סיכל פיגוע הנחת מטען על-ידי חולייה של שלושה מחבלים חמושים, במרחב רפיח סמוך לגדר. מדובר במוקד הפגנה אלים במיוחד. הכוח הגיב בירי לעבר המחבלים והמחבלים נהרגו.

כמו כן, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס עמדת חמאס במרחב ג'באליה לאחר שבוצע ירי לעבר כוח צה"ל באזור. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

אייזנקוט

כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

כזכור, אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר, אמר אתמול למפקדים בגבול רצועת עזה שורת מסרים והנחיות לקראת ההתפרעויות הצפויות. "אין לאפשר בשום מקרה את חציית הגדר ופגיעה בתשתיות בטחוניות" אמר.

זמיר הוסיף בפני המפקדים והנחה: "יבוצע ירי כדי לפגוע במחבלים מסכני חיים או במקרה שנפרצה הגדר או חדירה לאחר היישובים סמוכי הגדר".

צילום: דובר צה"ל


0 תגובות